سیستم ریشه درخت انار

بروزرسانی شده در: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

 

سیستم ریشه درخت انار کم عمق است و داشتن سیستم ریشه غیر تهاجمی و نسبتا مختلط باعث می شود درختان انار برای رشد در ظروف و گلدان ها هم مناسب باشند.

در هنگام رشد انار در موقعیت دائمی شناخت ویژگیهای سیستم ریشه گیاه مهم است. سیستم ریشه های کم عمق سریعتر به آبیاری و لقاح واکنش نشان می دهند و مقاومت در برابر خشکسالی نیاز به سیستم ریشه های عمیق بی اهمیت است و در واقع انار به خاک های مرطوب حساس است و این شرایط رشد می تواند منجر به از دست دادن گل و میوه و کیفیت پایین میوه شود و در دراز مدت چنین شرایط حتی می تواند درخت انار را از بین ببرد.

درخت انار قادر است تا با آب و هوای مختلف سازگاری پیدا کند و اگر سرمای زیاد بیش از حد طولانی شود ریشه این درخت آسیب خواهد دید.

ریشه درخت انار بسته به نوع خاک، اندازه گودال درختکاری، قابلیت نفوذ و ریشه دوانی تا ۱٫۵ متر بطور عمقی یا عمودی را دارا بوده و همچنین تا شعاع ۲٫۵ متر به طور افقی امکان گسترش دارد. در شرائط معمول ریشه های این درخت در شعاع حدود ۱ متر و عمق ۰٫۷ متری از تراکم بسیار بالایی برخوردار میباشد. به طور کلی مقدار پراکندگی ریشه های انار به موازات سطح زمین از گسترش بیشتری برخوردار است . در احداث باغ انار توجه به کیفیت توسعه ریشه درختان انار اهمیت تعیین کننده دارد. این موضوع در بخش هرس ریشه و کوددهی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ریشه درخت انار دارای خواص درمانی می باشد. جوشانده پوست ریشه درخت انار کرم معده و روده را از بین می برد و برای بر طرف کردن دندان درد دم کرده ی ریشه درخت انار در دهان مزه مزه کنید.

مطالب مرتبط:

نماتد ریشه درخت انار

کرم سفید ریشه درخت انار