چرا برگ های درخت انار من در حال زرد شدن است؟

بروزرسانی شده در: ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

 

اگر درخت انار شما برگ های خود را از دست میدهد می تواند به علت ، علل طبیعی و غیر قابل آسیب، مانند افتادن برگ درختان باشد.

برگ های درخت انار قبل از این که در پاییز و زمستان به زمین برسند بسیار زرد هستند.

 

اما برگ های انار در زمان های دیگر سال می تواند چیز دیگری را نشان دهد:

یکی از این دلایل می تواند کاشت نهال آلوده باشد. قبل کاشت درخت جدید (نهال) خود اطمینان حاصل کنید که ریشه ها سالم هستند. ریشه های دارای نماتد باعث می شوند سیستم توزیع آب و مواد مغذی درخت را خنثی کنند.

این حالت می تواند باعث زرد شدن و از دست رفتن و ریزش برگ و در نهایت باعث مرگ درخت انار می شود.

 

درختان انار می توانند دوره های طولانی خشکسالی را تحمل کنند، اما محدودیت طولانی مدت آب می تواند منجر به افتادن برگ های انار و مرگ درخت شود. اطمینان حاصل کنید که درخت انار شما به اندازه کافی آبیاری می شود.

Over-watering یکی دیگر از علت زردی و ریزش برگ درخت انار، زیادی آب پای درخت است (آب ماندگی) زیادی آب باعث پوسیدگی ریشه و پوسیدگی طوقه انار و درنتیجه باعث زردی برگ و در نهایت مرگ درخت را به همراه خواهد داشت.

آفات مثل حشرات مکنده هم می توانند باعث از دست رفتن برگ انار شوند. به محض اینکه شما متوجه زردی برگ انار شدید، حتما برگ ها را مورد بررسی انجام دهید و قسمت زیرین برگ را با دقت نگاه کنید، شاید درخت انار شما دچار یکی از آفت ها از قبیل شته، شپشک،  کنه و … ، شده باشد. در صورتی که آلودگی شدید باشد شما می توانید با حشره کش های مرتبط این آفات را کنترل کنید، طبق دستور گیاه پزشک مربوطه.

بیماریهای از قبیل آلترنالیا ، سرکوسپورا و بیماریهای قارچی دیگر هم باعث زرد شدن برگ انار و ریزش و در نهایت مرگ درخت خواهد شد.

تغذیه نامناسب هم می تواند مشکل ساز باشد. کود بسیار زیاد می تواند باعث سوزش ریشه و در نهایت زردی برگ درخت شود.

کمبود نیتروژن هم می تواند باعث زرد شدن برگ ها شود. پس دقت کنید تغذیه درخت باید به اندازه متعادل انجام گیرد.

مطالب مرتبط:

بیماری سرکوسپورا درخت و میوه انار

بیماری آلترنالیا درخت و میوه انار

مشکلات باغات انار