سنسورهای خلاقانه ماسریا فروتی رسی ( Masseria Frutti Rossi) در باغهای انار

بروزرسانی شده در: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

شرکت Masseria Fruttirossi سرمایه گذاری در مزارع انار خود را ادامه می دهد.  شرکت Apulian با ۲۸۰ هکتار، به عنوان تولید کننده پیشتاز ایتالیایی انار، کیت های پیچیده‌ای با سنسورهای پیشرفته و باتری‌های خورشیدی نصب کرده‌است تا پارامترهای محیطی، گیاهی و هواشناسی را اندازه‌گیری کند.

 

جوزپه فرارا، استاد دانشکده ی خاک، گیاه و علم غذای دانشگاه باری تایید می‌کند که ” پیش‌بینی‌ها برای آینده نشان‌دهنده ی بی قاعدگی‌های آب و هوا است که قطعا بر کاشت گونه‌های علفی و درختی انعکاس (اثر) خواهد داشت. زیان آورترین وضعیت برای گیاهان، شرایط نا معتدل (غیرعادی) هستند که به دوره‌های خشک و رویداد های ناگهانی باران، حتی با شدت بالا، با آسیب قابل‌توجه هم به گیاهان و هم به میوه‌ها منجر می‌شوند. استفاده از سنسورها، همراه با مدیریت مناسب خاک، کاهش مشکلات ناشی از این رویدادهای غیر عادی را ممکن می‌سازد، اما مهم‌تر از همه به حفظ مقدار قابل‌توجهی از آب و منابع غذایی نیز کمک می‌کنند “.

این کیت ها دارای یک سیستم “هوشمند آب” هستند که نیازهای آب محصول را در زمان واقعی اندازه‌گیری می‌کنند. علاوه بر این، با یک پنل نظارتی مشخص می‌شوند که به طور مستقل وضعیت آب گیاهان را تایید می‌کند و می‌تواند از طریق برنامه وب یا تلفن همراه قابل‌دسترسی باشد.

داریو دِ لیسی، مدیر تولید Fruttirossi، اضافه می‌کند: ” ما این همکاری را با دانشگاه باری، به عنوان سنسورهای آغازین، برخلاف آنچه که ممکن است کسی فکر کند، کم و یا اصلا تهاجمی نیستند، شروع کردیم. آن‌ها همچنین بدست آوردن تعداد زیادی از داده‌های موقیت جغرافیایی در زمان بسیار کوتاه و با هزینه‌های نسبتا پایین و مزایای فراوان برای محصولات، به لحاظ ارزش غذایی، صرفه‌جویی در منابع و پایداری محیط‌زیست و همچنین عملکرد و رقابتی بودن شرکت را مجاز می‌دانند.

Masseria Fruttirossi همیشه دیدی مشتاق به نوآوری داشته‌است، و این را می توان در مزرعه، کارخانه بسته‌بندی و فرآوری آن ها دید، که در آن محصولات برند “میوه ی ممتاز لومه” تولید می‌شوند و به بازارهای ملی و خارجی فروخته می‌شوند.

این کارخانه که دقیقا میان مزارع واقع شده‌است، به زنجیره ی صفر کیلومتر (تولید به مصرف) منجر می‌شود که در آن میوه های مغذی چند ساعت پس از برداشت فرآوری می‌شوند، در نتیجه کیفیت تمام مواد مغذی و سلامت فوق العاده ی خود را حفظ می‌کنند.

در ایتالیا، کشاورزی دقیق، پتانسیل رشد زیادی دارد. در سراسر شبه‌جزیره، تنها ۲ درصد از مناطق کشاورزی از ربات‌ها و سنسورهای کشاورزی دقیق استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود این عدد تا سال ۲۰۲۱ به ۱۰ درصد افزایش یابد.


 

 

  • [۱] در ایتالیایی frutti rossi یعنی میوه های قرمز و masseria frutti rossi نام یک شرکت در ایتالیا می باشد.