تولید انار

بروزرسانی شده در: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

کاشت انار از جمله محصولاتی است که در داخل و خارج همیشه مشتری دارد.

 

تولیذ انار

درخت انار به انواع خاکها سازگاری نشان میدهد ولی به خاکهایی که دارای زهکشی کمی باشند حساس می باشدو آب مورد نیاز برای هر هکتار باغ بطریقه سنتی تقریباً حدود 30000 متر مکعب می‌باشد. در روش قطره ای 7000 مترمکعب در طول یک فصل رشد می‌باشد و شوری آب آبیاری نباید از 8/1 میلی موس بر سانتی متر بیشتر باشد و برودت زمستانه تا -12 الی -15 درجه سانتی گراد را تحمل می کند و بهترین فاصله کشت 2*4 متر میباشد و فرم و تربیت آنبصورت چند تنه و تک تنه تربیت داده میشود و در شمال کشور در مناطقی که رطوبت بالا میباشد بهتر است در رویپشته کاشته شود و ارقام بومی مازندران کلباد( کاب دار)- شکر- ملس- لمسری یا ترش که همان انار جنگلی می باشد.

شرکت انار صاحبی به ارقامی دست پیدا کرد که می توان بصورت دیم در مناطقی مثل اراضی شیبدار کشت کرد و مقاوت سرمایی خیلی بالا تر نسبت به ارقام موجود دارند و ارقامی را اختراع کرد باهسته ای فوق نرم که می تواند تحول بزرگی در صنعت انار در پی خواهد داشت.
برای ورود به این کسب و کار دست کم دو هکتار زمین و 50 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید و بعد 4 سال سرمایه شما بر می گردد و اگر اصولی کار شود سالی 120 میلیون تومان از انار درآمد دارید
برای برداشت میوه انار با یک دست نقطه اتصال میوه به شاخه را گرفته و با دست دیگر میوه را عکس جهتی که روی شاخه قرار گرفته ، چرخاند و یا میوه را در دست گرفته و به طرف چپ و راست چرخانده تا از شاخه جدا شود. هرگز نباید میوه را با کشیدن از شاخه جدا کرد زیرا در اثر این عمل اکثر شاخه هایی که در سال بعد باید میوه تولیدکنند، کنده می شوند. میوه ها را به آرامی در سبد قرداده تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود و بهترین حالت برای برداشت میو ه های انار ترجیحا به وسیله قیچی باغبانی مخصوص انجام شود.

 

آموزش نحوه کاشت نهال انار+تصاویر

اصول صحیح کاشت نهال انار

پیاده کردن نقشه باغ انار

 

میوه های انار به سه درجه تقسیم شوند:

 

 

بسته بندی میوه انار، شرکت انار صاحبی +تصاویر

چگونه زمان برداشت میوه انار را تشخیص دهیم؟

برداشت میوه انار در باغات شرکت انار صاحبی در سال ۱۳۹۸ + فیلم و عکس

بکار گیری ابزار درست درکیفیت بسته بندی میوه انار

آموزش تصویری برداشت میوه انار

 

میوه های درجه یک، مخصوص تازه خوری که خود به دو بخش برای مصرف داخلی و صادرات تقسیم می شود که توسط سبدهای پلاستیکی یا جعبه های چوبی به انبار و کارگاه می شوند
میوه های درجه دو، که میوه های ریز و سالم می باشند که با توری برای تهیه کنسانتره به کارخانه ها منتقل می شوند.
میوه های درجه سه، که ترکیده می باشند و برای تهیه رب به طریقه سنتی و یا صنعتی بکار می روند.

 

 

انار ایران در بازارهای خارجی شناخته شده است در حال حاضر مناطق کشت این میوه محدود می باشد. با توجه به اینکه دوره ی رسیدن و مصرف میو ه های تازه از جمله انار نسبتاً کوتاه است بنابراین تولید فرآورد ههای قابل نگهداری اهمیت ویژه ای دارد. از دانه انار می توان آبمیوه، رب، معجون، شربت، دانه در شربت، مربا، مارمالاد، ژله، پکتین، نوشابه، بستنی انار، انواع سس و چاشنیها، پودر، ترشیجات، روغن، اسانس، انار دانه، خوراک دام، لواشک و سرکه تهیه نمود. از دانه انار، روغن با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی، ضدالتهاب و ضدمیکروبی به دست می آید. همچنین از پوست میوه انار، مربا، ترشیجات، رنگ گیاهی، مواد آرایشی،خوراک دام تولید می شود.