چرخه رشد گیاه انار با بذر

بروزرسانی شده در: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۹:۳۰

در دنیا انار را به عنوان یک میوه خوشمزه و دارویی می شناسند.
می توانید درختان انار را با جوانه زدن بذر ها به طور مستقیم از میوه شروع کنید. اگرچه ممکن است این درختان به اندازه گیاهانی که از قلمه درختان موجود ساخته می شوند ، تولید میوه نکنند.
بذر  انار می تواند در طبیعت بطور طبیعی به جوانه تبدیل شود و یا با کمک ما مجبور به جوانه زنی کند.

بذور را می توان در مناطقی با زمستانهای معتدل کشت کرد. و یا اگر در منطقه ای با آب هوایی سردتر هستید آنها را می توان در فضای اتاق پرورش داد.
دمای محیط برای رشد بذر ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتیگراد می باشد.
با این حال می توانید جوانه زنی را در داخل اتاق شروع کنید.
دانه های تازه انار را از آب جدا کنید و خوب بشویید و با حوله خشک کنید و بگذارید دانه ها انار چند روز خشک شوند.
سپس دانه ها را کاملا بپوشانید و در یخچال قراردهید. و بگذارید چند روز هفته در آنجا بماند، این کار شبیه سازی زمانی که دانه ها در زمستان قبل جوانه زنی بهار صرف کرده اند و سرعت جوانه زنی را افزایش می دهد.
هنگامی که آماده جوانه زنی دانه های انار هستید، آنها را بیرون آورده و در ظرف آب گرم یک شبانه روز بگذارید و نیازی به خشک کردن دانه ها نیست، آنها را می توانید در حالیکه هنوز مرطوب هستند کشت کرد .
دانه ها را در یک کیسه تیره و در جای گرم قرار دهید و هر چند روز یکبار بررسی کنید و وقتی که جوانه زدند آن را در بستر زمین یا گلدان منتقل کنید.

جوانه زنی بذر انار از هفته ششم آغار میشود و در زمان یکسال یک نهال کامل میباشد و برای انتقال به بستر اصلی آماده میشود و گلدهی درخت انار از سال دوم آغار میشود و تولید میوه آن از سال سوم و چهارم میباشد. و شرایط جغرافیایی و درجه حرارت در زمان گلدهی و تولید میوه تاثیر مستقیم دارد.

مطالب مرتبط:

درخت انار در چه سالی به بلوغ کامل می رسد؟

آموزش نحوه کاشت نهال انار

چرا در شمال کشور انار بکاریم؟

بزرگترین پایگاه ذخایر توارثی انار وحشی در دنیا+ تصاویر

شمال ایران تنها رویشگاه طبیعی انار دنیا