جمع آوری گلها و میوه های آلوده از روی درخت انار در زمان تشکیل گل

بروزرسانی شده در: ۶ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۰۹

اگر درخت انار شرایط مطلوب داشته باشد هر ساله می تواند میوه مورد نیاز شما را تامین کند.

جمع کردن گلهای آلوده به قارچ باعث می شود که درخت را وادار به تشکیل گلهای جدید و سالم  کند. اگر این گلهای آلوده به قارچ حذف نشود درخت به صورت اتوماتیک وار فکر میکند که میوه لازم را تولید نموده و کمتر میل به سمت گل جدید خواهد رفت .

شما از می توانید گلهای آلوده به قارچ را جمع آوری نمایید و تقویتی لازم را به درخت از طریق پاشش انجام دهید میوه لازم امثال را که انتظار داشتین را خواهید گرفت .
منحصر بفرد بودن انار با درختان دیگر در همین است که اگر به هر دلیل در طول دوره باردهی( حتی در تیرماه) مشکلات جوی باعث بیماری و  ازبین رفتن گل اول یا حتی دوم بشود شما نا امید نخواهید شد چون گلهای جدید می تواند بار سال جاری را تضمین کند، در صورتی که درختان دیگه این مزیت را ندارند باید تا سال آینده صبر کرد.

 

اقدامات لازم:

  • جمع آوری گلهای آلوده تا نیمه تیر ماه
  • خارج کردن گلهای آلوده از باغ و ازبین بردن آنها ( روش اول آتش زدن و روش دوم چاله ای حفر کنید و گلهای آلوده را داخل آن بریزید و  روی آن را آهک بپاشید و سپس با خاک پر کنید)
  • پاشش تقویتی لازم برای گل انگیزی بیشتر درخت(برای اینکه در مرحله گل دوم انار که همین حال در حال تشکیل شدن هست بهترین نتیجه حاصل بشه از ترکیب کودی زیر استفاده
  • نمایید تا بیشترین تشکیل میوه را داشته باشین اوره فسفات سه کیلو (اوره ۱۸ درصد با فسفات ۴۴درصد) به همراه یک کیلو روی در هزار لیتر آب) .پاشش قارچ کش های مناسب از قبیل تیوفانات متیل ، رورال تی اس ، منکوزب، پس از برداشت گلهای آلوده
  • آبیاری سبک درختان انار

مطالب مرتبط:

کنترل قارچ سرکوسپوریا و آلترنالیا در زمان تبدیل میوه در باغ انار

پوسیدگی طوقه انار – Pomegranate Crown

بیماری های مهم انار- دلایل و مدیریت آنها

خشک شدن نهال بر اثر تجمع آب در اطراف طوقه وعدم تبادل اکسیژن ریشه درنهایت عدم جذب مواد غذایی+تصاویر

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻠﻔﯿﻘﯽ ﺑﯿﻤﺎری اﺳﮑﺐ انار

آیا محلول پاشی در زمان تشکیل گل و گرده افشانی درخت انار می تواند به حشرات مفید آسیب برساند؟

در زمان گلدهی انار،کنترل شته مهم میباشد