انواع انار در افغانستان+عکس و فایل صوتی

بروزرسانی شده در: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۹:۳۸

انار یکی از میوه های مشهور افغانستان است که شهرت جهانی دارد و درخت انار و میوه آن از قدامت زیاد تاریخی در جهان برخوردار است.

دانه های انار بیشتر به رنگ سرخ یاقوتی بوده ولی بعضی از انواع آن سفید و یا به رنگ های مابین آن هر دو، می باشد و رنگ پوست انار نیز سرخ یا نارنجی زرد گونه است.

انار تقریباً در هر آب و هوا و هر قسم خاک می تواند رشد کند و تکثیر آن هم به دو نوع است یکی با کاشت تخم و دیگر قلمه یی که زود تر سر حاصل می آید.

در افغانستان به گفتهء مسوولین وزارت زراعت، انار به چهل و هشت نوع پیدا می شود که بیشتر باغ های انار ولایت قندهار، تاشقرغان ولایت سمنگان و انار ولسوالی تگاب ولایت کاپیسا دارای کیفیت عالی است و در بازار های خارجی و داخلی از جمله میوه های با ارزش محسوب می شود.

در این برنامهء در امتداد لحظه ها در باره انواع انار افغانستان و مناطق که بیشتر انار دارد و دیگر اینکه بازار اقتصادی انار در چه وضعیتی است، گزارش تهیه شده است.

درضمن شش رقم از برترین ارقام انار افغانستان در کلکسیون انار صاحبی موجود می باشد که به آب و هوای شمال بسیار سازگار دارد که معروف ترین آن ها رقم قندهار و رقم بی دانه تکاب و نجراب می باشد. کیفیت طعم و مزه ارقام فوق از منطقه مادری خودش با کیفیت تر می باشد.

 

  فایل صوتی:

 

 

لینک دانلود: دانلود فایل صوتی

 

مطالب مرتبط:

نهال انار قندهار

نهال انار بی دانه