ارقام (گونه های) انار به عمل آمده در فلوریدا برای آینده امیدوار کننده هستند

بروزرسانی شده در: ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

علی سرخوش، استادیار و متخصص توسعه در دانشکده ی علوم باغداری در دانشگاه فلوریدا، در حال تحقیق درباره ی این است که انار در آب و هوای فلوریدا چه اندازه خوب رشد خواهد کرد.

پتانسیل اقتصادی رشد انار در فلوریدا در حال حاضر در این زمان ناشناخته است. تحقیقات در مورد امکان یافتن رقم های انار که می‌تواند در فلوریدا رشد کند ادامه دارد. فصل بارانی فلوریدا، همراه با آب و هوای گرم، عواملی هستند که کیفیت میوه رقم های انار مانند واندرفول را در آخر فصل کاهش می‌دهند. بنابراین، رقم واندرفول که به صورت تجاری در کالیفرنیا رشد می‌کند، نمی‌تواند رقم درستی برای فلوریدا باشد. همچنین برداشت انار واندرفول در ماه‌های جولای و اوت از رقابت آن در بازار با انارهای کالیفرنیا جلوگیری خواهد کرد.
در حالی که گونه‌های بارنگ پوست و آریل (دانه) قرمز تشویق می‌شوند که برای تولید تجاری کاشته شوند، گونه‌های انار زیادی با ویژگی‌های میوه‌ی مختلف مثل رنگ دانه، مزه، رنگ پوست و غیره وجود دارد که می‌تواند برای آینده در نظر گرفته شود.
میوه و آب‌میوه انار برای هزاران سال مورد استفاده قرار گرفته‌است. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که آب انار حاوی سطوح بالاتری از آنتی‌اکسیدان‌ها، حتی بیشتر از شراب قرمز و چای سبز می باشد. با این حال، درصد کمی از شهروندان آمریکایی میوه‌های انار را امتحان کرده‌اند، چون پوست کندن میوه آن آسان نیست.
امروزه، انار را می توان در چند سوپر مارکت نه تنها به عنوان میوه و آب‌میوه، بلکه به عنوان دانه های بسته‌بندی خریداری کرد. ماشینی اتوماتیک برای در آوردن دانه با قابلیت استخراج دانه های ۱۰۰ تن میوه انار در روز ساخته شده است. اگر مطالعات و آزمون‌های حسی بیشتری بر روی ویژگی‌های میوه این گونه‌ها انجام شود، این احتمال وجود دارد که انواع مختلف انار با رنگ دانه های مختلف برای بازار در آینده بسته‌بندی شود.
برای ارزیابی ویژگی میوه‌های عمل آمده ی محلی، میوه‌های ۱۳ نوع انار مختلف در هفته اول اوت ۲۰۱۸ از یک باغ میوه در شهر Dade فلوریدا برداشت شدند. بیش از ۲۰ ویژگی میوه اندازه‌گیری شدند، از جمله وزن میوه، دانه، درصد آبمیوه در هر میوه، ظاهر میوه، شکر، اسیدیته، فعالیت آنتی‌اکسیدان و غیره. تا اینجا، نتایج مطالعه امیدوار کننده هستند، با نشان دادن اینکه رقم هایی که در تولید شکل، اندازه و ظاهر خوب میوه تحت شرایط داغ و مرطوب و فشار آفت بالای فلوریدا دچار مشکل هستند ممکن است برای استفاده در بسته بندی دانه ها و آبمیوه نیز مناسب باشند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، بیماری‌هایی است که در طول فصل داغ و مرطوب رشد می‌کنند، که کیفیت میوه را کاهش می‌دهد.
در دانشگاه فلوریدا، با کمک انجمن انار و پرورش دهندگان انار، تحقیقات انار در مناطق مختلف صورت می‌گیرد. متخصصین باغبانی، پاتولوژیست های گیاهی، فیزیولوژیست ها و پرورش دهندگان در حال کار بر روی مسائل مختلف تولید در فلوریدا هستند تا در فلوریدا میوه درخت قابل دوام و مقرون‌به‌صرفه پیدا کنند.