۹۷۰۰ هکتار از اراضی انار خراسان رضوی دچار سرمازدگی شد

بروزرسانی شده در: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

مشهد ـ رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سرمای اخیر که دما تا منفی۱۰ درجه کاهش یافت، بخش عمده ای از باغات انار در استان دچار سرمازدگی شد.


مجتبی مزروعی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کاهش دمای کم سابقه در هفته های اخیر، اظهار کرد:طی دو هفته گذشته با ورود سامانه سرما در کشور و علی الخصوص استان خراسان رضوی، دما تا منفی۱۰ درجه کاهش یافت و متاسفانه بخش عمده ای از باغات انار در استان دچار سرمازدگی شد.

وی افزود:متاسفانه ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی انار استان دچار خسارت سرمازدگی شدند که این درخت ها نیاز به کف بری و اصلاح دارند، زیرا با توجه به حجم سرمازدگی این درختان تا چند سال پی در پی علاوه بر اینکه محصول نمی دهند و سودی هم ندارند، بلکه متحمل ضرر برای باغداران و کشاورزان نیز می شوند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در جهاد کشاورزی استان با همکاری استانداری، درصدد هستیم تا برای کشاورزان و باغدارانی که دچار خسارت شده اند، کمک مالی با بهره کم در نظر بگیریم تا بتوانند این مدت سه سال مرمت را سپری کنند.

وی اضافه کرد :این باغات شامل باغات انار فیض آباد، مه ولات، کاشمر، تربت حیدریه، گناباد و بجستان می باشند و واضح تر اینکه در هر نقطه ای از استان که باغات انار موجود بوده است، صدمه دیده است.