۵۰۰ هکتار از باغات انار ساوه به علت خشکسالی از گردونه مصرف خارج شد

بروزرسانی شده در: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

محمودرضا خلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۰۰۰ تن انار در ۵۰۰ هکتار باغ های ساوه کشت شده بود که به علت کیفیت نامطلوب ناشی از کم آبی، این محصول قابل ارایه به بازار فروش نیست.


وی، با یادآوری اینکه، میانگین تولید انار در شهرستان ساوه ۱۵ تن درهر هکتار است، گفت: با خارج شدن این ۵۰۰ هکتار باغ انار، عملکرد در واحد سطح تغییری نیافته ولی نسبت به سال گذشته حجم تولید کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: سال زراعی گذشته از مجموع ۱۱ هزار هکتار باغ انار در شهرستان ساوه ۱۵۰ هزار تن انار برداشت شد.
خلیلی افزود: محصول انار ساوه به علت مرغوبیت به استان های تهران، اردبیل، همدان، تبریز، اهواز و کرمانشاه و در خارج کشورنیز به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، آسیای شرقی صادر می شود.
وی بیان کرد: به علت برخی محدودیت ها سال گذشته صادرات انار به خارج کشور مطلوب و رضایت بخش نبود و امسال با برقراری برجام صادرات انار قوت گرفته و ارسال انار به کره جنوبی به زودی انجام می شود.
در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ساوه زیر کشت محصول انار قرار دارد که از این سطح ۵۰۰ هکتار باغات نهال و ۹۵۰۰ هکتار باغات بارور هستند.
محصول انار ساوه پس از شیراز از لحاظ سطح زیرکشت و عملکرد تولید در هر هکتار رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
براساس برآوردهای انجام شده سالانه بیش از ۲۰ درصد از مجموع انار تولیدی شهرستان ساوه به علت آفت کرم گلوگاه از بین می رود.
برداشت انار در شهرستان ساوه از ۱۵ مهرماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه ادامه دارد.
/۶۰۱۳/۶۹۹۱/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی** انتشاردهنده: مژگان حیدری*