کاهش ۱۵درصدی تولید اناردرشهرستان ابرکوه

بروزرسانی شده در: ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: تاکنون بیش از هشت هزارتن انار از باغات شهرستان ابرکوه برداشت شده است و تولید این محصول بخاطر تداوم خشکسالی ۱۵درصدکاهش دارد.

 


به گزارش پایگاه خبری ۱۵ دی ابرکوه” مهدی غیب اللهی درگفت وگو با خبرنگار ۱۵ دی اظهار کرد: ۶۳۰ هکتار در شهرستان ابرکوه به محصول انار اختصاص دارد و ازمیزان سطح زیر ۳کشت باغات بطور متوسط ۱۵تن و در بعضی از باغات ۳۰ تن اناردر هکتار تولیدشده است.
وی بابیان اینکه درمجموع بیش از ۱۰هزار تن انارامسال در این شهرستان تولید شده است افزود: یکهزار خانوار کشاورز در امر تولید این محصول فعالیت دارند.
وی بابیان اینکه ارقام انار های مرغوب این شهرستان از نوع شیرین، ترش، میخوش، ملس است افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کار برداشت محصول انار درابرکوه تا اواخر آبانماه ادامه خواهددارد.
این مسوول اضافه کرد: کشاورزان انار تولیدی خود را علاوه بر عرضه دراستانهای همجوار و تازه خوری، بخشی از آن را به رب سنتی و مرغوب فرارواری می کنند.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه ،کاهش تولید انار را بخاطر تداوم خشکسالی و وجود کرم گلوگاه انار ازجمله مشکلات کشاورزان و باغ داران ذکر کرد و به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان انار های پوسیده را از باغ ها جمع آوری وبا سوزاندن آن را معدوم کنندکه بهترین مبارزه با کرم گلوگاه انار است.
غیب اللهی ادامه داد:کشاورزان و باغداران نسبت به جمع آوری میوه انجیر از باغات انار که میزان آفت آن بالا می باشد اقدام کنند.مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه معضل خشکسالی و بحران آب در این شهرستان را یکی دیگر از مشکلات کشاورزان بیان کرد و افزود: بهترین روش آبیاری نوین برای باغ ها است.
مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه یادآورشد : سطح زیر کشت اراضی زراعی و باغی این شهرستان ۱۷ هزار هکتار است