نخستین جشنواره گل انار در روستای زرتشتی نشین مبارکه تفت

بروزرسانی شده در: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

دبیر برگزاری جشنواره گل انار گفت: نخستین جشنواره گل انار با هدف معرفی آداب و رسوم مردم روستای مبارکه در هفته دوم تیرماه برپا می شود.

بهرام بهمردی دبیر برگزاری جشنواره گل انار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: نخستین جشنواره گل انار با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و جمعی از گردشگران و میهمانان داخلی ۱۲، ۱۳ و ۱۴ تیرماه جاری در این شهرستان برپا می‌شود.
بهمردی افزود: این جشنواره در راستای احیا و توسعه گردشگری روستای مبارکه شهرستان تفت و معرفی آداب و رسوم مردم این روستا در زمان مشاهده گل انار بر درختان انار برپا می‌شود.
دبیر برگزاری جشنواره گل انار از برپایی هفت غرفه‌ی صنایع دستی و مواد غذایی در حاشیه این جشنواره خبرداد و گفت: بازدید از آسیاب آبی قدیمی، بازدید از نمایشگاه آداب و رسوم زرتشتیان و بازدید از سرو دو قلوی ۱۱۰۰ ساله‌ی روستای مبارکه دیگر برنامه جنبی این جشنواره می‌باشد.
بهمردی اضافه کرد: همچنین در حاشیه این جشنواره از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی سرپرست رونمایی می‌شود و از شرکت کنندکان در جشنواره درخواست می‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند آرزو را از درخت جدا کنند.
دبیر برگزاری جشنواره گل انار برپایی مسابقه کودکان و والدین، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه بزرگترین سازه‌های خشتی کوچک از دیگر برنامه‌های شاد و مفرح این جشنواره است که برای کودکان و خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

ششمین جشنواره انار شهرستان بهشهر