محبوبیت بیش از پیش انارهای نرم هسته

بروزرسانی شده در: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

انار نرم هسته دارای میوه ی قرمز روشن، درشت و پوست نازک می باشد. هنگامیکه نزدیک به رسیدن میوه است، به تدریج از سبز متمایل به زرد به قرمز تغییر می کند. هنگامیکه کاملا رسید، دانه ها قرمز تیره، مانند عقیق، می شوند و بسیار چشم نواز هستند. میوه ی آن طعمی شیرین و کیفیتی عالی دارد، خیلی زود می رسد و قابلیت ذخیره ی خوب و سایز دانه های بزرگی دارد. برجسته ترین ویژگی آن این است که دانه ها نرم و قابل خوردن می باشند که برای سالمندان و کودکان مناسب است. پیدایش انار نرم هسته به ۲۰۰۰ سال تاریخ بیرون انداختن دانه هنگام خوردن انار پایان داد. همچنین این رقم یکی از رقم های با نرم ترین گوشت (قسمت گوشتی دانه ی انار) در جهان هستند.

 

خانم نیو، مدیر شرکت سهامی تجارت بین المللی Jindi Liuzhou بیان کرد: “شرکت ما به مدت ۵ سال است که روی انارهای نرم هسته کار می کند. مناطق تولید اصلی سیچوان (Sichuan)، یونان (Yunnan) و هنان (Henan) هستند. فصل آن از مرداد (آگوست) تا مهر (اکتبر) طول می کشد. در فصل محصول ۲۰۱۹، منطقه ی تحت کشت افزایش یافت و حجم ذخایر از مناطق تولید اصلی نیز افزایش یافت. ما امسال انتظار داریم که ۱ میلیون کیلوگرم تولید داشته باشیم.”

 

خانم نیو بیان کرد: “انار نرم هسته ی تونسی ما امسال در سیچوان و یونان زود به بازار آمد. در هنان، میوه ها به طور کلی در کیسه بسته بندی نشدند و قیمت آن ها بعد از فستیوال وسط پاییز نسبتا ارزان بود. شبکه های فروش ما محدوده ی گسترده ای از کانال ها را پوشش می دهند، از جمله بازارهای اصلی عمده فروشی سرتاسر چین و کانال های خرده فروشی کلیدی.”

 

خانم نیو گفت: “شرایط کلی صنعت انار امسال در مقایسه با سال پیش به شدت بهبود یافت. به علت مدیریت محتاط پرورش دهندگان و ترویج کارا دولت های محلی، محبوبیت انار نرم هسته به پیشرفت خود ادامه داد. قیمت های فروش نیز بالاتر از انتظار است و سود حاصل از خریداران نسبتا بالا است. سال پیش قیمت بازار انار نرم هسته ۱۲ یوان در هر کیلوگرم بود. امسال، ما انتظار داریم که قیمت های اولیه به سرعت بالا برود و فضایی برای تنظیم قیمت در میانه و اواخر فصل وجود داشته باشد. هرچند، قیمت کلی متوسط و منطقی است و بیش از حد انتظار نبود.”