فرماندار مهریز: مگس مدیترانه ای نیمی ازمحصول انار مهریز را دچار خسارت کرد

بروزرسانی شده در: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

 

یزد – ایرنا – فرماندار مهریز با بیان اینکه نیمی از محصول انار این شهرستان به دلیل شیوه آفت مگس میوه مدیترانه ای دچار خسارت شده، کنترل این افت را در باغات شهرستان مورد تاکید قرارداد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد رستگاری شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی آفت مگس میوه مدیترانه ای در مهریز گفت: بروز خسارت به انارکاران شهرستان مهریز در سال زارعی جاری در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه بوده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون روند گسترش این آفت زیاد و موجب نگرانی کشاورزان شده و باید برای کنترل آن اقدام عاجل به عمل آید.
رستگاری گفت: اگر این آفت در سال زارعی جاری به درستی کنترل نشود در آینده تمام محصول انار شهرستان مهریز دچار خسارت و نابودی می شود.
فرماندار شهرستان مهریز گفت: باید برای پیشگیری و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای در این شهرستان نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اقدام شود.
در این جلسه مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد از شیوع این آفت در اکثر مناطق استان و بخصوص شهرستان مهریز خبرداد و ابراز امیدواری کرد تا نسبت به تخصیص اعتبارات برای مدیریت و کنترل آفت اقدام شود.
همچنین مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: شیوع آفت مگس میوه مدیترانه ای در سال زارعی جاری بطور گسترده موجب زیان و کاهش برداشت محصول انار در باغ های منطقه شده است .

، خاطر نشان کرد: بر اثر شیوع این آفت امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی برداشت محصول انار در مهریز هستیم .
وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری مردم و مسئولان برای کاهش خسارات و کنترل این آفت در شهرستان مهریز اقدام جدی انجام گیرد.
سطح اراضی کشاورزی مهریز ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که ۱۰ هزار هکتار آن را باغ تشکیل می دهد.