صادر کنندگان میوه ترکیه در طی انبار کردن انار بهبود یافته را معرفی می کنند

بروزرسانی شده در: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

آیلری تاریم یک شرکت ترکیه‌ای در زمینه کشاورزی با تاکستان‌ها، سورتینگ میوه، تسهیلات طبقه بندی، سردخانه و تاسیسات استخراج آب‌میوه می‌باشد که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد. آن‌ها طیف وسیعی از میوه‌ها شامل انگور، انار، گیلاس، به، زردآلو، گلابی، شلیل، کیوی و آلو را عرضه می‌کنند.
آن‌ها در سال ۲۰۱۸ شروع به بررسی راه‌حل‌های ممکن برای بهبود شرایط نگهداری انار پرداختند. انار در تولید اتیلن حساسیت کمی دارد اما نسبت به عوامل بیماری زای هوازی مثل لکه برگی، کپک خاکستری و غیره بسیار حساس هستند.
انتخاب آن‌ها رطوبت خودکار Miatech با سیستم‌های اسمز معکوس بود که برای کنترل سطوح رطوبت ترکیب شدند. این سیستم به همراه سیستم بیو توربو میاتک استفاده شد. بیو توربو تکنولوژی انحصاری Miatech است که برای جلوگیری از توسعه کپک طراحی شده‌است، اتیلن و عوامل بیماری زای هوازی را حذف کرده، آلودگی متقابل را کاهش داده، کیفیت هوا را افزایش داده و محیط کار بهتری برای کارگران انبار ایجاد می‌کند.

پس از یک دوره استفاده مداوم، هاکان ایکوتلو، مدیر عامل شرکت، بازخوردی به اشتراک گذاشت که در آن جزییات یافته‌های خود برای بهره‌وری بیو توربو را توضیح داده است.
“در” ایلری تاریم (www.ileritarim.com)، ما از اکتبر تا مارس انار را از سردخانه خود تامین می کنیم و تصمیم گرفتیم در سال ۲۰۱۸ در بیو توربو سرمایه‌گذاری کنیم تا مدت‌ زمان ذخیره‌سازی را گسترش داده و کیفیت را بهبود بخشیم. بیو توربو، هوای هاگ های کپک و دیگر پاتوژن های هوازی را پاک می‌کند و تهدید آلودگی باکتریایی را کاهش می‌دهد. پس از نصب بیو توربو، شاهد بهبود فوری و قابل‌توجه در کیفیت هوای اتاق ذخیره‌سازی هستیم. بوی کپک از بین رفت، که نشانه پاکسازی موثر هاگ های کپک است. در طی فصول سال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ شاهد بودیم که نسبت هدر رفت کاهش و کیفیت انار بهبود یافت. در نتیجه، رضایت مشتری افزایش یافت و سرمایه‌گذاری جدید توربو به مدت کوتاهی با پس‌انداز افزایش یافته ای بازپرداخت شد. ما به شدت بیو توربو را برای همه سردخانه ها توصیه می کنیم و در نظر داریم که بیو توربو را برای دیگر میوه‌ها در سال جاری مورد توجه قرار دهیم.”