رهاسازی ۹۰۰ هزار زنبور تریکوگراما در باغات انار شهرستان کاشمر

بروزرسانی شده در: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۹:۰۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کاشمر از پایان عملیات مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه در بخشی از باغ‌های انار این شهرستان خبر داد‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر مهندس سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با اعلام خبر پایان عملیات مبارزه بیولوژیک با کرم گلوگاه در بخشی از باغ‌های انار این شهرستان، اظهار داشت: با دهمین مرحله رهاسازی زنبورهای تریکو‌گراما در باغ‌های انار، کار مبارزه بیولوژِیک در ۱۵۰ هکتار از باغ‌های انار شهرستان کاشمر به پایان رسید‌.

وی گفت: با توجه به کارآیی و اثر بخشی مناسب مبارزه با کرم گلوگاه انار به شیوه بیولوژِیک، با رهاسازی ۶ هزار زنبور تریکوگراما در هر هکتار، با هدف از بین بردن تخم حاصل از پروانه‌ها و جلوگیری از تبدیل آن به لارو و کرم، از خسارت عمده به میوه انار این باغ‌ها جلوگیری شده است.

‌مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کاشمر با اشاره به سطح باغات انار این شهرستان یادآوری کرد: در شهرستان کاشمر حدود ۷۲۰هکتار باغ انار بارور از ارقام شیشه کپ، خزر و اردستانی وجود دارد‌ که شیشه کپ و خزر جنبه صادراتی داشته و عمدتاً به کشورهای آلمان، کره جنوبی، پاکستان ، عراق و روسیه صادر می گردد.

موسوی ادامه داد: پیش بینی می شود از سطح مذکور حدود ۲۰ هزار تن انار برداشت شود که با احتساب متوسط هر کیلو ۱۵۰۰۰ ریال درآمدی ناخالص بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال عاید باغداران شهرستان کاشمر خواهد شد