بذر امید در باغات انار کازرون به بار نشست

بروزرسانی شده در: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

با اجرای طرح امید، تولید انار در شهرستان کازرون بیش از چهار برابر افزایش یافت.

اجرای طرح امید، در باغات انار کازرون
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با اجرای طرح امید، تولید انار در بخش کوهمره نودان کازرون از ۱۸تن در هکتار به ۸۳ تن افزایش یافت.

عبدالصاحب قائمی افزود: این طرح امسال برای نخستین بار و در سطح ۲ هکتار از درختان انار این بخش اجرا شد و مقرر شده از سال آینده این طرح در سطح بیشتری از باغات این شهرستان اجرا شود.

وی اظهار کرد: افزون بر اجرای طرح امید، توجه باغداران به توصیه های کارشناسان کشاورزی، حضور مستمر بهره برداران در کلاس های ترویجی، آبیاری به موقع و هرس مناسب از دیگر عوامل موثر در افزایش تولید انار در بخش کوهمره نودان شده است.

قائمی با بیان اینکه سه هزار و ۱۳۰ هکتار از باغ های کازرون به درختان انار اختصاص دارد گفت: سالانه ۵۳ هزار تن از این محصول در شهرستان کازرون برداشت می شود.

وی با اشاره به اینکه برداشت انار از اوایل مهر در این شهرستان آغاز می شود و تا اوایل آذرماه ادامه دارد، بیان داشت: رباب، شیرازی، بریت و سفید پوست عمده ارقام انار تولیدی این منطقه است .

قائمی گفت: محصول انار این شهرستان علاوه بر ارسال به سایر شهرستان های استان فارس به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپا و روسیه نیز صادر می شود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.