باغات انار روستای رودشتی سادات محمودی استان کهگیلویه و بویراحمد در معرض خشکیدگی

بروزرسانی شده در: ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی آگاه یکی از اهالی سادات محمودی با ارسال متنی به این پایگاه خبری نوشت:

۸ سال پیش مبلغ ۵ میلیارد تومان جهت احداث پمپاژ آب کشاورزی در روستای مذکور هزینه و صد هکتار باغ انار احداث که هم اکنون این باغات در مرحله ثمر دهی هستند.

متاسفانه بدلیل سیلاب اخیر کانال های ورودی این پمپاژ از گل و لای پر و هر چهار پمپ مکش آب این پروژه از کار افتاده و جهت تعمیر و نگهداری این پمپ ها و لایروبی کانال های ورودی احتیاج به اعتبار بالا بوده که از عهده توان مردم و بهره برداران پروژه خارج است و کشاورزان مربوط علی رغم پیگیری زیاد جهت راه اندازی مجدد و استفاده جهت تامین آب این باغات صد هکتاری از جهاد کشاورزی متاسفانه کسی اقدام نمی کند.

نظر به اینکه زمان آبیاری درختان فرا رسیده و هزینه بسیار بالایی برای این پروژه شده و نظر به اهمیت تولید و اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال این باغات، اقدام عاجل جهاد کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن ضروری به نظر می رسد در غیر این صورت این ۱۰۰ هکتار باغ در دو هفته آینده به کلی خشک می شوند.

یکی دیگر از اهالی نیز در گفتگو با آگاه گفت: سیم پمپاژ آب که اداره جهاد کشاورزی آن را تهیه کرده بود دزدیده شده است اما باید در طرح مشارکت وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: مردم و مسئولین باید مشارکت کنند و در بحث حراست و نگهبانی این باغ ها باید تمهیدات لازم اندیشیده شود اگر واقعا این موضوع حل نشود فاز اول انار متأسفانه خشک خواهد شد، قرار است که در برنامه ای با هماهنگی فرمانداری و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دنا جلسه ای با صاحبان باغات برگزار شود و برای حل این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.