بازدید مقامات و هیات علمی مونته نگرو از مجموعه انار صاحبی

بروزرسانی شده در: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۴:۰۴

به گزارش  شرکت تعاونی گل انار صاحبی در روز پنج شنبه بیست ونهم فروردین ماه ۹۸ هیات متشکل از وزارت کشاورزی و توسعه روستایی کشور مونته نگرو و هیات علمی دانشگاه دنجا گوریکا این کشور به همراه خانم دکتر وارسته عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و آقای دکتر خالدی درویشان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نور از بخش های مجموعه شرکت تعاونی گل انار صاحبی ،شامل کلکسیون ۹۲۰ رقم و نهالستان و صنایع تبدیلی بازدید بعمل آوردند و از نزدیک با فعالیت ها و طرح های انجام شده  و محصولات تولیدی در این شرکت آشنا شدند.

مونته نگرو :

کشوری در جنوب اروپاه به پایتختی پودگوریتسا است. و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد و بخش شمالی مونته نگرو کوهستانی است و ارتفاع آن به سوی جنوب غرب کاهش می می یابد و تا جایی که به ساحل دریای آدریاتیک می رسد.

توجه وزارت کشاورزی و توسعه روستای مونته نگرو ،در بخش انار نشان می دهد که این میوه پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری دارد و مناسب ترین منطقه کشت انار مونته نگرو  در بخش مرکزی و جنوبی  در امتداد ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد.

این کشور اروپایی صنعت انار تازه را آغاز کرده است و قرار است با احداث باغات مدرن انار و خط تولید صنایع تبدیلی آن ، گامی بزرگ در این صنعت بردارد.

 گالری تصاویر بازدید مقامات و هیات علمی دانشگاه مونته نگرو