بازديد كميته فني نهال استان مازندران، از نهالستان شرکت انار صاحبی

بروزرسانی شده در: ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

اعضای کمیته فنی نهال استان مازندران (دکتر علوی نماینده مرکز تحقیقات و مؤسسه ثبت بذر و نهال استان و نماینده باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مهندس غیبی و مهندس صاحبی  ) به اتفاق کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، از نهالستان انار صاحبی بازدید نمودند.

در این بازدید وضعیت نهالستان از لحاظ وضعیت تغذیه ای، کنترل آفات و بیماری ها ، علف های هرز بررسی گردید و نکات فنی و توصیه های لازم الاجرا به نهالستان اعلام شد تا در زمان تولید و عرضه نهال خللی در دریافت گواهی نهال ایجاد نگردد.

لازم به ذکر است نهالستان انار صاحبی در زمره بهترین و بزرگترین نهالستان انار کشور می باشد که با سابقه حدود ده سال در امر تولید ارقام مختلف نهال انار ، هم اکنون نقش بسیار مهمی در تأمین نهال با کیفیت و شناسه دار با مجوز رسمی از سازمان های ذی ربط در سطح استان مازندران  و کشور فعالیت می نماید.

این شرکت شروع به تحقیقات گسترده، جمع آوری ارقام و دورگه گیری از انار نمود تا اینکه به بزرگ ترین مجموعه نهالستان تخصصی و بانک ژن انار دنیا با 920 واریته گردید.

شرکت گل انار صاحبی پس از احداث تاسیسات آزمایشگاهی و اتاق های کشت و رشد و گلخانه های آداپته سازی و تجهیزات آن ها و با در اختیار داشتن یکی از اولین باغات مادری در شمال کشور در حال تولید پایه ها و ارقام مرغوب و سایر گونه های گیاهی می باشد و سالانه با ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال در سال به یکی از پیشرفته ترین مجتمع های تولید نهال به لحاظ تنوع و اصالت و سلامت محصول در کشور تبدیل شده است.