بازار انار در حال رشد است

بروزرسانی شده در: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

دنیل وایتاله، به همراه برادرش مالک Melograno Siciliano است، توضیح می دهد: ” قبل از اینکه پدربزرگم فوت کند، از من خواست تا قول بدهم که از زمینش مراقبت کنم. من به قولم عمل کردم و حقیقتا محصولات خلاقانه ای را معرفی کرده ام.”

این شرکت در پارتینیکو  (PA) قرار دارد و در حال حاضر حدود ۳۰ هکتار را پوشش می‌دهد که فقط توسط درختان زیتون پوشش داده می‌شود.

“به همراه برادرم فدریکو، ما تصمیم گرفتیم تا بر محصول نوآورانه ای تمرکز کنیم. بسیاری فکر کردند که ما دیوانه شدیم، ولی در واقع انار علاقه و اشتیاق مصرف کنندگان را برانگیخت. این به خاطر دو عامل است: رشد بخش مواد غذایی کاربردی و ویژگی های مفید میوه.”

این شرکت رقم های Akko و واندرفول را پرورش می‌دهد، که در زمینی کشت می‌شوند که در آن تکنیک‌های ارگانیک در حال معرفی شدن هستند. گواهی‌نامه ارگانیک با شروع کمپین بعدی به دست می‌آید.

واندرفول محبوب‌ترین رقم است، چرا که رقمی عالی از نظر بهره‌وری، اندازه، رنگ و دوام در فروشگاه است. محصول در هر هکتار حدود ۳۰ تن است. انار واندرفول رنگ قرمز روشن دارد و دانه های آن نیمه نرم هستند. گیاهان عموما نیرومند هستند و محصول همیشه نسبت به تنش آبی حساس است.

برداشت در ماه سپتامبر آغاز می‌شود و در ماه دسامبر به پایان می‌رسد. میوه‌ها در انبار ذخیره ی بزرگ فرآوری می‌شوند که در حدود ۵۰۰ متر مربع است و در یک واحد یخچال نگهداری تا ماه مارس می‌شوند. سیسیل برای رشد این میوه به لطف اقلیم معتدل نواحی مدیترانه‌ای و شرایط آب و هوایی  و خاک آن عالی است.

تقاضا برای انار سال به سال افزایش می‌یابد، به خصوص زمانی که فصل آبمیوه ی تازه می‌شود. کانال‌های اصلی فروش عبارتند از بار ها، فروشگاه‌های کوچک، خرده فروشان و بازارهای عمومی. اکثر محصولات به صورت تازه فروخته می‌شوند، در حالی که بخش باقیمانده فرآوری می‌شود.

ما در حال تولید محصولات فرآوری شده از جمله مربای انار (۱۰۰، ۲۲۰ و ۷۰۰ گرم)، Granatu (یک نوشیدنی انار، ۱۰، ۵۰ و ۷۰ cl)، شراب درخشان با آبمیوه و آبمیوه ی منجمد هستیم. این یک سری محصولات اصیل فرآوری شده به صورت صنعتی با مقدار میوه بالا، قند کم و بدون غلیظ کننده یا نگهدارنده است.”

” با یک تکنیک آبمیوه گیری سرد پیشرفته به دست می‌آیند که عصاره دانه ها را به آرامی استخراج می‌کنند و ویژگی های مغذی و ارگانولپتیکی (حسی مواد غذایی) را بدون تغییر حفظ می‌کنند. علاوه بر این، کیفیت بالا توسط دمای پایین در طول فرآوری تضمین می‌شود که از اکسیداسیون اجتناب می‌کند. برای آینده، ما در مورد معرفی آووکادو و بادام فکر می‌کنیم که تقاضا برای آن‌ها همیشه از عرضه بیشتر است.”