این بهترین زمان برای انار با کیفیت خوب هند است

بروزرسانی شده در: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲

اکنون که تابستان تقریبا در هند به پایان رسیده‌است، فصل بارانی به این کشور وارد خواهد شد. این بدان معنی است که انارها کیفیت بهتری و رنگی که در طول ماه ها‌ی تابستان به سختی به دست آید خواهند داشت. این زمانی است که تا جای ممکن صادرات صورت گیرد، چون فصل دسامبر تا مارس اکنون با رقابت سنگین‌تری نسبت به گذشته رو به رو است.
تحت شرایط نرمال انار با کیفیت بهتر هند برای حدود ده ماه از سال در دسترس هستند. در طول دو تا سه ماه باقی مانده از تابستان، میوه درست رنگ نمی‌گیرد و به تعادل رسیدن مزه ی آن نیز چالش برانگیز است. خوشبختانه فصل باران‌های موسمی شروع شده‌است، که به معنی زمان های شلوغ در پیش رو برای صادر کننده ی هندی مزارع زمین سبز مانسون (MGE) است. گیریش ساردا، مدیر فروش زمین سبز مانسون، گفت: فصل جاری بیشتر بر بازار آسیایی جنوب شرقی متمرکز است، چرا که اسپانیایی‌ها در حال حاضر فصل خود را آغاز کرده‌اند و ترک ها نیز به زودی آغاز خواهد کرد. این به این معنی است که بازار اروپا اشباع شده‌است و ما از طریق باربری هوایی یا دریا به هر کشور آسیایی می‌فرستیم.

با وجود اینکه اروپا در این زمان از سال بازار جالبی نیست، طبق گفته ی سردا بازار اروپا در واقع در انتهای فصل بسیار مهم بوده‌است. ما عادت داشتیم در طول یک فرصت چهار ماهه بسیاری از انار ها را به اروپا ارسال کنیم، که از دسامبر تا پایان مارس طول می کشید. این روزها اینطور نیست، چرا که ترک‌ها فصل خود را به تاخیر انداختند و پرویی ها کمی زودتر شروع به کار کردند. پس فرصت ما تنها حدود سه هفته در فصل گذشته به طول انجامید. از هفته پنجم شروع می‌شود و تا قبل از هفته ۸ به پایان می‌رسد. این یک مساله (مشکل) است، به ویژه در حالی که مقادیر انار هندی در مقایسه با چند سال پیش بسیار افزایش‌یافته است.

سردا گفت: ما در تلاش هستیم که انار هندی را به تقاضا برگردانیم، تنها چالشی که ما با آن مواجه هستیم اندازه‌های آن است. اگرچه انارهای هیچ منطقه ای بسیار کوچک نیستند، اما اندازه آن‌ها کوچک‌تر از چیزی است که در کشورهای تولید کننده انار دیده بودم. بنابراین یک بازار بکر جدید ممکن است راه پیشرفت جدیدی برای انار هندی باشد. چین می‌تواند پاسخی برای مشکلات ما باشد، چون یک بازار عظیم است و دولت هند در حال حاضر مشغول به قبولاندن انار هندی است در چین شده‌است. فرصت ما کاملا متناسب با تقاضای آن‌ها، دقیقا قبل و بعد از سال نو چینی است. این دقیقا زمانی است که انار هندی بهترین کیفیت را که می‌توانند داشته باشد دارد، دارای رنگ عالی در داخل و خارج و یک سطح عالی و مزه ی خوب می باشد.

برای اولین بار در تاریخ، MGE در این فصل بر روی دانه های انار نیز تمرکز خواهد داشت. برای اینکه قادر به پردازش و بسته‌بندی دانه های انار باشد، صادر کننده یک ساختمان اجاره کرده‌است. سردا توضیخ می دهد: این کارخانه در نشیک واقع شده‌است و در واقع توسط یکی از کشاورزان ما ساخته شده‌است. ما هم اکنون تمام موارد ایمنی مواد غذایی در محل را رعایت می کنیم و نیز گواهی‌نامه BRC را داریم. این ساختمان توسط مزارع MGE برای تولید ۱.۵ تن در روز اجاره شده‌است و منحصرا برای برنامه بسته‌بندی ما کار خواهد کرد. ما می توانیم دانه های انار را به صورت انبوه ذخیره کنیم، در تمام ۱۲ ماه سال. ما بر روی آسیا، اروپا و دیگر بازارها تمرکز می‌کنیم تا این خط جدید را برای MGE بسازیم. این مورد همچنین باید به پرورش دهندگان ما کمک کند تا میوه‌های کوچک خود را در بازار داخلی به فروش نگذارند. در عوض آن‌ها می‌توانند به ما اجازه دهند آن‌ها را به دانه تبدیل کنیم (دانه کنیم) و قیمت خوبی برای آن ها حاصل شود.

با اینکه این فصل می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد، MGE مصمم است که آن را ادامه دهد. سردا بیان کرد: ما از ماه اوت تا آوریل به صادرات انار ادامه خواهیم داد. در حالی که هند یکی از بهترین انار ها را دارد، می‌تواند فرصت‌های بیشتری به ما بدهد تا پاسخگوی بازارهای بین‌المللی باشد. محصولات ما GGAP GRASP و Alliance Rainforest certified هستند، مزارع MGE تنها شرکتی است که انار های تایید شده RFA در هند را دارد. ما اولین در انگور بودیم، و اکنون در انار هم اولین هستیم.