استاندار مازندارن خبر داد :ایجاد صنایع تبدیلی از دغدغه‌های مهم باغداران انار کار است.

بروزرسانی شده در: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

ربیع فلاح جلودار، در چهارمین جشنواره انار اشرف در مجتمع گردشگری هوتو بهشهر اظهار کرد:


استان مازندران، استان کشاورزی است و امنیت غذایی دارای اهمیت بالایی برای ما است، یادآور شد: برگزاری جشنواره انار همچون بسیاری از جشنواره‌های برگزار شده در استان مازندران کار ارزشمندی است که باید تداوم یابد تا ظرفیت‌های مختلف کشاورزی استان، معرفی شود.
فلاح‌جلودار گفت: ایجاد صنایع تبدیلی از دغدغه‌های مهمی است که برای نگه‌داشت مناسب این محصول بیان شده است که برای این منظور، وام بانکی کم‌بهره به افرادی که حاضر به سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند، تعلق می‌گیرد.
وی ادامه داد: وجود حدود ۱۳ هزارهکتار انار در این شهرستان و وجود ۱۲ هزار هکتار انار ترش در شبه‌جزیره میانکاله ظرفیت بسیار ارزشمندی است که برای توجیه اقتصادی، عمل‌آوری و فرآوری این محصول تلاش بیشتری انجام شود.
استاندار مازندران همچنین با تأکید بر توجه به مسأله اقتصادی در جشنواره انار اشرف در کنار کار فرهنگی گفت: باید کمیت و کیفیت در این جشنواره با هم دیده شود و برای تحقیقات، آفات، بیماری‌ها، بازار و … با کارشناسی مناسب و اصولی وارد شد.
این مسؤول افزود: ۵۰ درصد تولید انار دنیا در کشور ما است که استان مازندران در تولید انار کشور دارای رتبه سوم کشوری است و شهرستان بهشهر رتبه اول استان مازندران را در کشت و تولید این محصول دارد و باید با توجه به صادرات این محصول، جایگاه مناسب آن را در بازار به‌دست آوریم.
استان مازندران همچنین با تأکید بر توجه به صادرات محصولات کشاورزی در استان مازندران برای رشد اقتصادی گفت: برای این منظور با تلاش‌های انجام شده، تسهیلات صادرات از بهره ۱۴ درصد به ۱۱ درصد رسیده است و اعتبارات خوبی برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است که امیدواریم شاهد رشد و پویای در این زمینه باشیم.