اجرای عملیات توسعه باغ در اراضی شیبدار بهشهر

بروزرسانی شده در: ۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: در سال جاری ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به منظور اجرای عملیات توسعه باغ در اراضی شیبدار بهشهر اختصاص یافته است.

خلیل حقیقی در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در سال ۹۵ برای احداث باغ در اراضی شیب دار و کم بازده اعتباری به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال بابت تامین آب و لوله گذاری و مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بابت احداث باغ در سطح ۳۴۵ هکتار برای شهرستان بهشهر در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی، اظهار کرد: هدف از اجرای تغییر الگوی کشت در مناطق کوهستانی، استفاده بهینه از اراضی، حفظ منابع پایه(خاک و آب)، ایجاد اشتغال پایدار، فراهم کردن بستر برای مهاجرت معکوس، افزایش درآمد کشاورزان و در نتیجه ایجاد کشاورزی پایدار است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: باید اراضی بالادست را که دارای شرایط اقلیمی و توپوگرافی(شیبدار و کم بازده) خاصی است و نمی توان بهره اقتصادی مناسبی از آن به دست آورد به زیر کشت گیاهان چند ساله از جمله احداث باغ سیاه ریشه، گیاهان داروئی و علوفه ببریم تا به اهداف یاد شده دست یابیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال جاری، مهم ترین مسئله مشارکت و همکاری مستمر و مداوم کشاورزان در زمان اجرای طرح است که باید شوراها و دهیاران نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهند.