سید خالق سجادی فرماندار شهرستان بهشهر:تمبر انار بهشهر در جشنواره انار رونمایی می‌شود

بروزرسانی شده در: ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۸:۳۷

فرماندار شهرستان بهشهر از رونمایی تمبر انار بهشهر در چهارمین جشنواره انار اشرف خبر داد.


به گزارش ایسنا، سید خالق سجادی در جلسه هماهنگی جشنواره انار بهشهر در محل فرمانداری این شهرستان از رونمایی تمبر انار بهشهر در چهارمین جشنواره انار اشرف خبر داد و افزود: هزینه تهیه این تمبر ۳ میلیون تومان است که با همکاری اداره پست شهرستان بهشهر و بسیج سازندگی تامین می شود.

وی عنوان کرد: اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بهشهر در حال بافتن یک گلیم با طرح انار بهشهر است که تا زمان برگزاری جشنواره انار، آماده و به نمایش گذاشته می شود.

سجادی اظهار کرد: با توجه به وجود ۹۵۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انار و ۱۲ هزار هکتار انار ترش خودرو در پناهگاه حیات وحش میانکاله، انار در شهرستان بهشهر از اهمیت بالایی برخوردار است و باید از نظر اجتماعی و سرمایه گذاری در سطح استانی، ملی و حتی بین المللی شاخص شود.

وی تاکید کرد: شهرستان بهشهر باید در زمینه کشاورزی با برند انار شناخته شود که از ظرفیت برگزاری جشنواره انار می توانیم برای معرفی این محصول استفاده کنیم. برگزاری جشنواره انار مغایرتی با ایام محرم ندارد و قرار نیست فعل حرامی صورت گیرد و قطعا جشنواره با حرمت به این ماه برگزار می شود.

سجادی خاطرنشان کرد: بهشهر دایره المعارف گردشگری استان مازندران است زیرا علاوه بر برخورداری از دریا و جنگل، دارای پناهگاه حیات وحش میانکاله، آثار و ابنیه تاریخی فراوان و همچنین پتانسیل کشاورزی بالایی دارد.


فرماندار بهشهر اظهار کرد: چهارمین جشنواره انار اشرف از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آبان در منطقه گردشگری هوتو شهرستان بهشهر با بیش از ۳۰ غرفه عرضه انواع ارقام انار و عرضه فرآورده های انار و همچنین تهیه تازه رب انار و آش انار در محل جشنواره توسط بانوان برگزار میشود.

فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: از باغداران که در چهارمین جشنواره انار اشرف غرفه دارند انتظار داریم که قیمت انار در جشنواره را بیشتر از قیمت عرضه شده در بازار به فروش نرسانند و به این موضوع توجه داشته باشند که جشنواره انار بهشهر در حقیقت محلی برای تبلیغ و معرفی محصولات آن ها است که باید به نحو مطلوب از این ظرفیت استفاده کنند.