کنترل علفهای هرز باغ انار+ فیلم و عکس

بروزرسانی شده در: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

شمال کشور به علت تنوع زیاد و رطوبت بالا باعث رشد رویشی بیش از حد علفهای هرز می شوند.

علفهای هرز میزان قابل توجهی از آب و مواد غذایی را که باید به درخت برسد را برای خود جذب میکند و باعث میزبانی آفات حشرات و بیماریهای قارچی درخت و میوه انار می شود. و سعی کنید در زمان اولیه رشد کنترل شود تا هزینه کمتری داشته باشید.

علفهای هرز سالانه هزار دانه را تولید می کنند و بهترین راه برای اجتناب از گسترش آنها این است که قبل از رفتن به بذر کنترل شوند. چون هر یک علف هرز بعد از به بذر نشستن شاید به صدها مثل خود را تولید کنند. و هر چه رشد بیشتری را پیدا کنند، کنترل آنها سخت می شود.

مدیریت علفهای هرز باغ انار یکی از موارد مورد علاقه ما نیست و این کار بیشتر ضروری است. این علفها اغلب می توانند به درختان آسیب برسانند و آنها با درختان ما برای نور ، آب ، مواد غذایی و فضا رقابت می کنند و بستگی به مناطق ، گونه و رویش آنها متفاوت است. و همه آنها در زمان رویش اولیه باید کنترل شوند.

کنترل دستی علفهای هرز:

کنترل بوسیله شخم زدن علفهای هرز:

کنترل شیمیایی علفهای هرز :

گراماکسون : اسپری دو بار در سال(مرحله اول در اوایل بهار و مرحله دوم قبل یا بعد برداشت محصول)، در زمان رویش اولیه علفها با مقدار ۶ میلی لیتر در یک لیتر آب استفاده شود. برای جلوگیری از ریزش مواد شیمیایی نازل اسپری را نزدیک به رشد علفهای هرز نگه دارید. کنترل شیمایی با استفاده از علفکش ها صورت می گیرد و شما باید بر چسب های و دستورالعمل های را خوب مطالعه کنید زیرا هر علف کش برای کنترل علفهای هرز یکسان نیست.

 

مطالب آموزشی مرتبط:

مدیریت مزرعه ،کف باغ انار