بیست اصل طلایی صادرات میوه از ایران به روسیه

بروزرسانی شده در: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۵:۰۸

۱ – شناخت کامل قبلی از شرایط همکاری و نیازهای بازار روسیه همراه تدوین قراردادهای معتبر حقوقی با طرف های روسی و تعهد برای عملی کردن آن براساس توان قطعی

۲- پرهیز از پراکنده کاری، لزوم تجمیع واحدهای کوچک صادراتی در قالب تشکل های بزرگ و توافق قانونی در باره نظام مالی پرداخت ارزش محموله ها با تعیین ارز مشخص

۳ – استفاده از مشاوره های معتبر حقوقی و صادراتی بویژه انتخاب شریک مطمئن و نه سیاه در روسیه

۴- انتخاب کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه انتقال صادرات میوه و سبزیحات تازه به بازارهای پر مصرف

۵ – رعایت استانداردهای بسته بندی، کیفیت و نگهداری در شرایط سردخانه ای پیش از بارگیری در بالاترین سطح

۶ – اولویت در بسته بندی جذاب محصولات درجه یک با وزن کم برای مصرف خانوار زیر یک کیلو

۷ – پرهیز از ارسال یک محصول با چند گونه کیفیت یا برداشت شده در چند زمان در یک محموله

۸ – با توجه به فسادپذیر بودن محموله ها، مقاصد صادراتی براساس بازار مصرف ارسال شود

۹ – اطمینان از نظام توزیع در بازار

۱۰ – هوشیاری برای گرفتار نشدن در بازار دلالی مراکز توزیع میوه و سبزیجات در شهرهای مختلف روسیه بوِیژه مسکو که بیشتر دست فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان است

۱۱- درج اطلاعات مربوط به وزن دقیق، استاندارد بودن، پروانه های بهداشتی، گواهی های ایزو در مراحل مختلف

۱۲ – سعی در انتخاب یک برند یا نشان ساده با نماد ایرانی برای شناخته تر شدن محصول

۱۳- استفاده از کارهای تبلیغی کم هزینه مانند بروشورها در بسته های کوچک میوه مصرف خانواده برای معرفی ایران به شهروندان روسی و در صورت امکان شرح و تصویر یک اثر تاریخی یا روابط و پیشینه دو کشور

۱۴ – هم افزایی و همپوشانی بین صادر کنندگان ایرانی برای صادرات موفق تر و پرهیز از رقابت ایرانی ایرانی که معمولا می تواند پیشنهاد برخی طرف ها در روسیه باشد

۱۵ – جلوگیری از انباشته شدن مطالبات از شرکت های روسی و به روز بودن اطلاعات

۱۶- ذکر دقیق ارزش گمرکی کالاهای صادراتی در مدارک مربوط به زبان انگلیسی و ترجیحا روسی

۱۷ – استفاده از مسیر صادراتی خزر برای اجناس کمتر فساد پذیر به دلیل هزینه پایین تر

۱۸ – شناخت بیشتر بازارهای پر مصرف و همچنین برنامه ریزی برای ورود به بازارهای جدید

۱۹ – برنامه ریزی برای کشاورزی فراسرزمینی سبزیجات در جمهوری های مختلف روسیه برای تامین نیازهای مناطق دور دست

۲۰ – توجه ویژه به مناطق ساحلی روسیه در خزر با توجه به مسیر ویژه آبی در صادرات کالا و سبزیجات